Ivanti neemt Cherwell over om end-to-end service en asset management mogelijk te maken

Overname versterkt Ivanti's positie als enige ESM-leverancier die end-to-end service en asset management aanbiedt van IT tot in de bedrijfsonderdelen en van elke endpoint tot de IoT-edge

DEN BOSCH — 8 februari 2021 —

Ivanti, het automatiseringsplatform dat elke IT-verbinding slimmer en veiliger maakt, kondigt aan dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Cherwell Software, een wereldwijde leider in Enterprise Service Management-oplossingen. De voorwaarden van de Cherwell transactie zijn niet bekend gemaakt.

Ivanti neemt Cherwell over om het bereik van zijn Neurons platform uit te breiden. Hiermee kan het bedrijf onder andere end-to-end service en asset management bieden van IT tot in de bedrijfsonderdelen en vanaf elk endpoint tot de IoT-edge. Ivanti zal zowel in Cherwell als in zijn eigen service management platformen blijven investeren, terwijl het tegelijkertijd werkt aan het samenvoegen van de beste aspecten van beide.

Neurons, het hyper-automation platform van Ivanti, versnelt deze visie door de oplossingen voor unified endpoint management, security en enterprise service management te combineren en organisaties één enkele beheeromgeving te bieden. Deze kan gebruikt worden om apparaten proactief, voorspelbaar en autonoom te beheren en voorzien van self-heal en self-secure mogelijkheden, in combinatie met zelfservicemogelijkheden voor eindgebruikers. Na afronding van de transactie zal het gecombineerde bedrijf onder leiding blijven staan van Ivanti’s voorzitter en CEO Jim Schaper.

"De combinatie van Cherwell en Ivanti versnelt onze innovatie op het snijvlak van unified endpoint management, security, en enterprise service management," zegt Schaper. "De samensmelting van onze bedrijven, die sterke en complementaire productcapaciteiten hebben, zal het potentieel van ons hyper-automation platform verder ontsluiten om alle IT-middelen en endpoints in de nieuwe zogenaamde  “Everywhere Enterprise” te kunnen beheren. Samen gaan we een diepgaandere en meer verticaal georiënteerde enterprise service management oplossing bouwen. En Neurons, onze AI-aangedreven engine die uiteindelijk het middelpunt van deze transformatie zal zijn, verandert hiermee van een puntoplossing in een echt geïntegreerd platform voor onze gebruikers."

"We zijn verheugd om ons bij Ivanti aan te sluiten en onze klanten te helpen betere bedrijfsresultaten te behalen, sneller te innoveren en hun bedrijven digitaal te transformeren met een uniforme IT-beheeroplossing," zegt Sam Gilliland, chief executive officer, Cherwell. "Wat betreft de toekomst van werken, deelt Ivanti onze overtuiging dat veilige, geautomatiseerde workflows het dagelijks leven van werknemers drastisch kunnen veranderen en verbeteren, terwijl ze ook zorgen voor betrouwbare bedrijfsresultaten. We kijken ernaar uit om te blijven innoveren om zo tegemoet te komen aan de groeiende marktvraag naar toekomstgerichte werkoplossingen, en onze klanten te voorzien van de kritische tools die ze nodig hebben om de IT-uitdagingen van het nieuwe normaal aan te gaan."

Over Ivanti

Het Ivanti-automatiseringsplatform maakt elke IT-verbinding tussen apparaten, infrastructuur en mensen slimmer en veiliger. Van pc's en mobiele apparaten tot virtuele desktopinfrastructuur en het datacenter, Ivanti ontdekt, beheert, beveiligt en onderhoudt IT-middelen van cloud tot edge in de hele onderneming - en levert tegelijkertijd gepersonaliseerde werknemerservaringen. In de 'everywhere enterprise' stromen bedrijfsgegevens vrijelijk tussen apparaten en servers, waardoor werknemers in staat zijn om productief te zijn waar en hoe ze ook werken. Het hoofdkantoor van Ivanti is gevestigd in Salt Lake City, Utah en heeft kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie, ga naar www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.

Over Cherwell

Cherwell (@Cherwell) stelt organisaties in staat om hun bedrijf te transformeren door middel van een snelle adoptie en eenvoudig beheer van digitale diensten. Het aanpasbare platform van Cherwell heeft duizenden organisaties in staat gesteld hun bedrijfsvoering te moderniseren met aanpasbaar service management, automatisering en rapportage binnen de gehele organisatie. Ga voor meer informatie naar: www.cherwell.com.

Contactpersonen voor de pers

Jenny Pfleiderer
Ivanti
Senior Lead Corporate Communications Manager
+1 925-878-5655
[email protected]