Ivanti benoemt Nayaki Nayyar tot Executive Vice President en Chief Product Officer

Senior Technology Executive komt naar Ivanti na eerder bij BMC Software en SAP op hoge leidinggevende posities te hebben gewerkt

DEN BOSCH — woensdag 1 juli 2020 —

Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en te beveiligen, kondigt aan dat Nayaki Nayyar zich bij het bedrijf heeft gevoegd als executive vice president (EVP) en chief product officer (CPO). In haar nieuwe rol zal Nayyar de wereldwijde teams van Ivanti leiden op het gebied van productrichting, ontwikkeling en operations terwijl zij de innovatie en oplevering van Ivanti's oplossingen versnellen in de cloud en on-edge, om IT-omgevingen te beheren, beveiligen en optimaliseren.

“Nayaki is een energieke innovator met de passie en vasthoudendheid om bedrijfsresultaten te behalen en tegelijkertijd creativiteit en efficiëntie te balanceren over de wereldwijde teams”, zegt Jeff Abbott, president van Ivanti. “Zij zal een waardevolle en doorslaggevende aanvulling zijn op ons executive team in onze misse om de levering van technologische innovatie en toonaangevende producten te versnellen.”

Nayyar komt van BMC naar Ivanti. Bij BMC was ze voorzitter van de Digital Service and Operations Management Business Unit. Bij BMC was ze een sleutelfiguur bij de transformatie van de ITSM- en ITOM-productlijnen van het bedrijf en ze lanceerde BMC Helix, een cloud-agnostisch containerplatform aangedreven door cognitieve technologieën. Voordat ze bij BMC kwam, werkte Nayyar meer dan vijf jaar bij SAP, waar ze algemeen manager en wereldwijd hoofd van de Internet of Things (IoT)-divisie van SAP was. Ze nam die rol op zich nadat ze verschillende strategische en senior managementfuncties bekleedde bij SAP's Cloud, CRM en Mobile business units, waarbij ze grote teams wereldwijd aanstuurde.

Voordat ze bij grote softwareleveranciers ging werken, bekleedde Nayyar technische leidinggevende posities bij Valero en Shell, waar ze erg veel ervaring in de sector opdeed. Momenteel is Nayyar lid van de raden van bestuur van Corteva Agriscience en Veritone Inc., een van de toonaangevende leveranciers van AI/ML-oplossingen. Ze heeft een bachelor in werktuigbouwkunde aan de Osmania University (India) en een masterdiploma in computerwetenschappen aan de Universiteit van Houston, en ze is afgestudeerd aan het Stanford Executive Program.

“Nu werken op afstand het nieuwe normaal wordt met een explosieve groei van apparaten en endpoints, moeten bedrijven de werkzaamheden van cloud tot edge automatiseren om een ​​veilige levering van diensten, applicaties en data te garanderen aan een steeds verdeelder personeelsbestand”, aldus Nayyar. “Ivanti bevindt zich in een unieke positie om deze belofte waar te maken met krachtige en bewezen endpoint- en cyberbeveiligingsoplossingen. Het is een eer om lid te worden van het Ivanti-managementteam terwijl we samenwerken om de koers uit te stippelen om de wereld veiliger, IT efficiënter en gebruikers productiever te maken.”

Ivanti brengt IT Operations, Security en Service Management samen voor het beter beveiligen van de digitale werkplek en het sneller faciliteren hiervan naar de eindgebruiker. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti detecteert en inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te optimaliseren door systemen te integreren in een geautomatiseerd proces. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.nl en volg ons op @IvantiBenelux.

Amberly Asay Janke
Senior Corporate Communications Manager