Bestuursvoorzitter en softwareveteraan Jim Schaper nieuwe CEO Ivanti

Aanvullende aanstellingen in het leiderschapsteam voegen marktexpertise toe

DEN BOSCH — zondag 12 januari 2020 —

Ivanti, het softwarebedrijf dat klanten helpt met ‘unified IT’, kondigt belangrijkste wijzigingen aan in zijn leidersteam. Die gaan de marktpositie op lange termijn versterken, innovatie bevorderen, groei versnellen, en acquisitie-activiteit verhogen. Jim Schaper, de huidige voorzitter van de Raad van Bestuur van Ivanti, met meer dan dertig jaar ervaring in de software-industrie, is benoemd tot Chief Executive Officer.

Ivanti's oude CEO Steve Daly zal in functie blijven als lid van de Raad van Bestuur. Ivanti kondigt verder aan dat meerdere doorgewinterde technologie-industrie-executives bij Ivanti's leadershipteam zijn toegetreden.

"Jim is een pionier en innovator in de software private equity industrie en verantwoordelijk voor vele softwarebedrijfstransformaties, waaronder buy-and-builds. Hij is de ideale fit voor de dagelijkse leiding van Ivanti als voorzitter en CEO," zegt Behdad Eghbali, mede-oprichter en Managing Partner bij Clearlake Capital Group. "We hebben geluk om Jim als partner te hebben, nu Ivanti zijn groei versnelt, consolidatie in de industrie stimuleert en het belangrijkste buy-and-build platform voor infrastructuursoftware ontwikkelt. We zijn verder verheugd om een zeer getalenteerde executive team te verwelkomen.

Schaper heeft meer dan 30 jaar ervaring in de software-industrie, en heeft succesvol tientallen softwarebedrijven helpen groeien, overgenomen en geïntegreerd. Voordat hij bij Ivanti kwam, was hij de oprichter en CEO van enterprise softwareleverancier Infor en leidde de groei van het bedrijf in minder dan vijf jaar van 40 miljoen dollar naar meer dan 2 miljard dollar.

"Dit is een interessante tijd voor Ivanti, en ik ben echt vereerd om het bedrijf te mogen leiden," zegt Schaper. "Met zijn uitstekende oplossingen, getalenteerde werknemers en de uitzonderlijke steun van Clearlake, is Ivanti klaar om de IT-afdelingen van organisaties over de hele wereld te verenigen. Ik kijk uit naar ons verdere succes."

"Steve Daly heeft het grootste deel van zijn carrière gewerkt om Ivanti te maken wat het nu is, een wereldwijd bedrijf met meer dan 500 miljoen dollar aan jaarlijkse inkomsten en eigen oplossingen die door 78 van de Fortune 100-organisaties gebruikt worden," voegt Prashant Mehrotra, Partner bij Clearlake, toe. "Namens Clearlake en het Ivanti-team bedanken we Steve voor zijn voortreffelijke inzet voor het bedrijf en zijn mensen, en we zijn dankbaar dat hij in de Raad van Bestuur zal blijven om zijn samenwerking met Ivanti voort te zetten.”

Ivanti kondigt verder verschillende bijkomende benoemingen aan voor het executive team, allemaal met onmiddellijke ingang, ter ondersteuning van de langetermijnvisie van het bedrijf.

• Jeff Abbott, die eerder als Executive Vice President en General Manager bij Infor werkzaam was, is bij Ivanti in dienst getreden als President.
  • Michael McClellan, een doorgewinterde Chief Financial Officer (CFO) en operationeel directeur bij verschillende bedrijven in de portefeuille van Clearlake, is bij Ivanti gekomen als Executive Vice President en CFO.
  • Mary Trick, een ervaren Infor Senior Executive Vice President die het succes van de klant in de hele wereld leidt, is bij Ivanti gekomen als Executive Vice President en Chief Customer Officer.
  • Angie Gunter, voorheen Vice President marketing bij Infor, is bij Ivanti aangesteld als Senior Vice President en Chief Marketing Officer.
  • John Flavin, voorheen Executive Vice President bij Infor, is bij Ivanti gekomen als Senior Vice President en General Manager van de onafhankelijke business unit, supply chain business unit en licentiemanagement.
  • Mark Chamberlain, voorheen Vice President van sales-activiteiten en partnerprogramma's bij Ivanti en recentelijk Vice President van financiën bij Avetta, is opnieuw toegetreden tot Ivanti als Senior Vice President van wereldwijde activiteiten.

"Elk lid van ons nieuwe managementteam heeft succesvol en direct bijgedragen aan de groei van andere bloeiende, wereldwijde enterprise softwarebedrijven die innovatie in hun eigen industrieën hebben gestimuleerd," voegt Schaper eraan toe. "Bovendien heeft elk van hen uitgebreide ervaring in het verwerven en integreren van complementaire softwarebedrijven en -oplossingen. Dit team zal onze medewerkers en partners helpen om de IT-processen van onze klanten te verenigen en te stroomlijnen."

Ivanti brengt IT Operations, Security en Service Management samen voor het beter beveiligen van de digitale werkplek en het sneller faciliteren hiervan naar de eindgebruiker. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti detecteert en inventariseert IT-assets on premise en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te optimaliseren door systemen te integreren in een geautomatiseerd proces. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.nl en volg ons op @IvantiBenelux.

Maud Sliepen
Marketing Manager, EMEA North